RKO 550x210

Od 1 lutego 2022 r. składanie wniosków o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy możliwe jest z użyciem naszej bankowości internetowej!
Rodzinny Kapitał Opiekuńczy – świadczenie, które przysługuje na każde drugie i kolejne dziecko w rodzinie w wieku od ukończenia 12. do 35. miesiąca życia w maksymalnej wysokości 12 tys. zł na dziecko.
To od rodziców zależy, czy będą otrzymywać świadczenie:
-przez rok po 1 tys. zł miesięcznie,
-przez dwa lata po 500 zł miesięcznie.

To rodzice decydują, czy przeznaczą środki np. na opłacenie miejsca w żłobku, wynagrodzenie dla niani lub pokrycie samodzielnej opieki nad dzieckiem.
Prawo do RKO przysługuje także rodzicom, którzy już w dniu wejścia przepisów mają drugie i kolejne dziecko w wieku od ukończenia 12. do 35. miesiąca życia. Świadczenie nie jest uzależnione od dochodów rodziny.

Źródło: gov.pl

W otrzymania świadczenia wnioski można składać od 1 lutego 2022 r. wyłącznie drogą elektroniczną czyli przez Internet za pośrednictwem portalu Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl, przez bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS.
Jak złożyć wniosek:
Aby złożyć wniosek w programie ,,Rodzinny Kapitał Opiekuńczy” musisz mieć dostęp do naszej bankowości internetowej. Otrzymasz go po otwarciu rachunku w naszym banku.
- Przygotuj się
Zanim zaczniesz, zbierz niezbędne informacje i dokumenty. Wypełnianie wniosku, w zależności od stopnia skomplikowania, może Ci zająć od 10 do 30 minut.
- Wypełnij formularz
Po jego wysłaniu przekażemy go do rządowego systemu emp@tia. Otrzymasz również potwierdzenie odbioru.
-Czekaj na decyzję
Wniosek zostanie rozpatrzony przez właściwy organ. Od niego otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia.
- Korzystaj z pieniędzy
Środki otrzymasz bezpośrednio na konto, dzięki czemu będziesz mógł nimi elastycznie zarządzać 24 godziny na dobę.

Jak złożyć wniosek przez internet:

1. Po zalogowaniu się na swoje konto w bankowości internetowej należy kliknąć w ikonę „Świadczenia”, która znajduje się na pasku menu po lewej stronie.

2. Po kliknięciu na ikonę i wybraniu rachunku do wypłaty świadczenia, wskazujemy opcję Złóż wniosek Rodzinny Kapitał Opiekuńczy.

3. Akceptujemy oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotyczącą składania wniosków o świadczenie w Programie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy oraz wypełniamy niezbędne dane do złożenia wniosku.

Docierają do nas wiadomości o problemach, najczęstszym jest brak wyskakujących okienek podczas dostępu do systemu EMPATIA.

Sposoby na poradzenie sobie z tym:

    Podczas gdy jakaś strona chce otworzyć okienko wyskakujące (w tym przypadku portal EMPATIA otwiera się w nowym okienku lub zakładce). Przeglądarka informuje użytkownika o takim zdarzeniu specjalnym komunikatem (który widoczny jest w obszarze powiadamiania danej przeglądarki – najczęściej u góry lub na dole okienka przeglądarki). Komunikat ten ma najczęściej żółty kolor i może pulsować, wystarczy w niego kliknąć i pozwolić stronie https://ebank.banksiedlec.pl/ na otwieranie wyskakujących okienek – i należy powtórzyć operację wejścia do systemu EMPATIA.
    Zablokowane wyskakujące okienka w przeglądarce można odblokować w ustawieniach przeglądarki.

Ważne uwagi dot. procesu składania wniosków o przyznanie świadczenia:

    Bank nie przyjmuje wniosków.
    Bank nie decyduje o przyznaniu świadczenia.
    Bank nie weryfikuje danych wprowadzanych do wniosku.
    Bank nie odpowiada za sprawność systemu EMPATIA (system obsługujący wnioski).
    Bank odpowiada za:

Potwierdzenie tożsamości osoby składającej wniosek.

Umożliwia klientowi banku złożenie wniosku poprzez bankowość elektroniczną (tylko z przeglądarki w trybie pełnym jak i mobilnym), nie ma takiej możliwości z aplikacji mobilnej.

 

© 2014-2021 Bank Spółdzielczy w Siedlcu